2020/03/12

DIY: żel antybakteryjny do rąk - tylko 3 składniki!





Hejka kochani,
Jak widzicie nie kłamałam, z tym, że wkrótce pojawią się tutaj kosmetyczne DIY-e hah! Może niekoniecznie planowałam zacząć od tego konktretnego, ale zaistniała sytuacja zadecydowała za mnie. 

A, więc bez zbędnego przedłużania przedstawię Wam najprostszy przepis na antybakteryjny żel do rąk, jaki znajdziecie w Internecie, jednak nie mniej skuteczny! Prawdopodobnie, wszystkie 3 niezbędne produkty macie u siebie w łazience, więc nawet nie musicie ruszać się z domu, aby go zrobić.


 Wszystko co będzie nam potrzebne to:

  •  żel aloesowy (99%) - dostępny w drogerii hebe
  •  spirytus, lub alkohol, który ma min. 70% (alternatywnie wódka)
  •  olejek z drzewa herbacianego - dostaniecie w aptece





Sposób przygotowania:

  1.  Wyciśnij 1/4 szklanki żelu aloesowego, lub 3/4 bezpośrednio przygotowanego opakowania
  2.  Dodaj 1 dużą łyżkę alkoholu
  3.  Wlej 10 kropel olejku z drzewa herbacianego.
  4.  Wymieszaj całość i GOTOWE!
Proste prawda? :) Ważność takiego żelu wynosi 3 miesiące. 




 W jakim celu stosować jeszcze ten olej?

 
Olejek ten możemy śmiało dodawać również do kremów (pomaga w walce z trądzikiem), szamponów (działa przeciwłupieżowo), kremów do stóp i paznokci (jako środek antygrzybiczny), rozcieńczać z wodą i stosować jako płukankę (zwalcza nieświeży oddech), wcierka pod pachy (przy problemie nadmiernej potliwości), a nawet środek kojący po ukąszeniu owada.

To małe cudo za 10-15zł z apteki jest moim prawdziwym odkryciem i sama stosuję go, gdy tylko na moim czole zawitają nieprzyjaciele ;) i oczywiście do dezynfekcji rąk! 

Mam nadzieję, że post będzie przydatny i, że wykorzystacie go podczas tej dwutygodniowej kwarantanny;)

Ps. Życzę wszystkim dużo zdrówka!
Love, J


 

14 komentarzy:

  1. Naprawdę fajny oryginalny pomysł. Ja mam na szczęście w domu kilka litrowych butelek własnie żelu antywirusowego, więc DIY mi się nie przyda. Ale kto wie.
    Ci też dużo zdrówka, ja nadal czekam na zamknięcie szkół na całej Bawarii - bo bez tego nie zostaną przesunięte egzaminy, niestety cały land albo nikt. Więc aktualnie jest tylko kilka szkół zamkniętych, i osoby które były w Włoszech muszą w domu siedzieć przez dwa tygodnie. Ale jak ktoś jest zarażony - to już cała szkoła po feriach :/
    Pozdrawiam, Weronika S.
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ohhh taki zapas teraz to prawdziwy skarb haha! Trzymam kciuki, żeby szybko więc zamknęli szkołę i udało się przełożyć egzaminy! Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Za małe stężenie alkoholu, żeby mógł spełniać swoją funkcję. Minimum to 60% czystego alkoholu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już sam olejek działa antybakteryjnie, więc alkoholu może nie być nawet wgl :)

      Usuń
  3. Muszę powiedzieć że przyznaje że to najbardziej przydatny post w ostatnim czasie. I teraz sądzę że bedę częściej sięgać po olejek herbaciany :)
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że to słyszę:) Oj tak! Ja bez tego olejku ostatnio nie mogę się obejść!

      Usuń
  4. Bardzo fajny post! Choć ja sama mam zapas produktów antybakteryjnych, to na pewno taka publikacja przyda się innym czytelnikom :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Może pokuszę się o jego zrobienie, bo mam spirytus po tłustym czwartku, masę dijrzałego aloesu na parapecie i olejek z drzewa herbacianego, a niestety nie mam już żelu. Dzięki wielkie, Ratujesz mnie przed bakteriami 💪

    OdpowiedzUsuń
  6. Tobie również dużo zdrówka! Świetny pomysł, aby samemu wyprodukować żel antybakteryjny patrząc na to, że teraz nie można ich już kupić.
    Pozdrawiam, Werka :)

    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł super, sama taki zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A jeśli chciałabym zrobić taki żel antybakteryjny dla malucha to musze dodać alkoholu, czy juz wystarczy olejek i aloes? Bo raczej alko będzie za mocny dla takiego 15 miesięcznego

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatne, zwłaszcza w tych czasach :). Tylko obawiam się, że niektórzy w ramach odkażania wypiją ten środkowy składnik, zanim zdążą go zmieszać :D.

    OdpowiedzUsuń
  10. Great resource. What blogger template you are using pls?

    OdpowiedzUsuń
  11. A może i płyny, żele do dezynfekcji? Na stronie https://ozonatory.eu takie będziecie mogli znaleźć, również i ozonatory.

    OdpowiedzUsuń